dinsdag, januari 24

Slijpen

Vandaag heb ik de cilinder op de kop pas geslepen met schuurpasta. Eerder had ik gecontroleerd of de kop nog recht was, dat leek goed. Alles was zo koud in de schuur dat ik de schuurpasta niet kon smeren. Ik heb de kop, cilinder en de pasta eerst een uur op de verwarming gelegd. De een beetje pasta op de cilinder:



Dan een beetje olie op het pasvlak van de kop en schuren.... tot drie keer toe gestopt, schoongemaakt, gekeken en weer verder:



Uiteindelijk krijg je een mooie egale grijze rand rondom de kop en cilinder pasvlakken:



Hopelijk is het probleem zo een tijdje opgelost.... Ongetwijfeld gebeurd het weer een keer, ik hou mijn ogen open voor een kop uit 2000 of later. Bij de latere modellen zou het probleem verholpen zijn.

3 Comments:

At 9:56 a.m., Anonymous 逆円助 said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 9:11 p.m., Blogger Unknown said...

Schitterende fiets hoor.
Klopt het dat de ST2 dus geen koppakking heeft, alleen een voetpakking?
Ik moet de mijne openen want het lijkt erop dat er water in het blok komt.....
De slang van de carterontlucting zat vol mayonaise......

 
At 9:11 p.m., Blogger Unknown said...

Schitterende fiets hoor.
Klopt het dat de ST2 dus geen koppakking heeft, alleen een voetpakking?
Ik moet de mijne openen want het lijkt erop dat er water in het blok komt.....
De slang van de carterontlucting zat vol mayonaise......

 

Een reactie posten

<< Home