woensdag, september 21

Eerste rit


Vanochtend de eerste rit gemaakt.... Ik heb 'm twee keer moeten aanduwen :-(
De Monster 600 accu trekt het niet echt en de ST2 accu hangt nog aan de lader. Beide gaan nog naar het accuhuis om getest te worden. En dan een rit met voltmeter om te kijken of de spanningsregelaar zich nog goed gedraagt. Die heeft echt op zijn kloten gehad. Eerste indruk: Hij trekt de stenen uit de straat en zit in een vloek en een zucht op 180 km/h. Ik durf niet boven de 7000 toeren te komen, de nokkenas riemen zitten er al minstens vier jaar in en de motor staat al tijden stil. De Bimota DB4 (!) die ik achter me aan kreeg zal wel gedacht hebben, wat rijdt die vent beroerd! Naast mijn onwennigheid is de voorband vreselijk. Volgens de kenners is het een soort Metzeler die alleen door hele oude, zuinige mannen op hun antieke boxers wordt gemonteerd. En zo voelt het in de bocht ook. Je moet met zeer veel kracht het stuur tegenhouden in de bocht, hij wil gewoon naar binnen vallen. Met meer gas erop wordt het iets beter maar nooit zo goed als mijn 600. Achter zit een Pirelli Dragon die al vrij vierkant is... een reep van 5 cm aan elke kant heeft nooit asfalt gezien! Geen wonder met zijn stuurgedrag.
Het remmen is nog beroerder dan het rijden. De dubbele schijven doen het spectaculair slechter als mijn enkele schijf op de Monster 600 met zijn nieuwe blokken. De schijven zijn ook ruim onder hun minimale dikte van 3,6 mm. Vervangen!
Er ligt oliedrab achter de achterste cylinder en het is niet echt duidelijk waar het vandaan komt. Straks maar ontvetter erover en afspuiten, hopelijk wordt het lek dan zichtbaar. Het olienivo is ook gedaald naar het minimum, straks bijvullen en goed op letten. Als hij olie drinkt dan kunnen de klepsteelafdichtingen verrot zijn. De radiator ventilator zou bij 102 graden aan moeten slaan, dus niet. Kan ook op de klusjeslijst.

1 Comments:

At 9:55 a.m., Anonymous 逆円助 said...

さあ、今夏も新たな出会いを経験してみませんか?当サイトは円助交際の逆、つまり女性が男性を円助する『逆円助交際』を提供します。逆円交際を未経験の方でも気軽に遊べる大人のマッチングシステムです。年齢上限・容姿・経験一切問いません。男性の方は無料で登録して頂けます。貴方も新たな出会いを経験してみませんか

 

Een reactie posten

<< Home